Kalendarze są doskonałym sposobem na subtelne przypominanie potencjalnym klientom o twojej marce. W przeciwieństwie do wielu innych gadżetów, które często bardzo szybko są porzucane lub gubione, kalendarze pozostają zwykle z klientami przez cały rok. Jak go wykonać, by spełniał swoją marketingową rolę?

Design – na co uważać przy projektowaniu?

W zależności od przeznaczenia promocyjnego i celu, który chce się osiągnąć, projekt graficzny może być skrajnie odmienny. Pierwsze pytanie, na które powinieneś sobie odpowiedzieć: jakiej grupie będziesz oferował kalendarze? Klient indywidualny i biznesowy może mieć nieco odmienne potrzeby względem tego praktycznego gadżetu. Zastanów się także nad właściwym rodzajem kalendarza, bo każdy będzie miał nieco inne zastosowanie, np. kalendarz trójdzielny, który zwykle zawiera kalendaria z zeszłego, aktualnego i przyszłego miesiąca, doskonale sprawdzi się do długoterminowego planowania obowiązków np. w opiece nad dziećmi. Kalendarz jednodzielny z kolei będzie odpowiedni do przypominania o ważnych terminach w ramach jednego miesiąca i świetnie sprawdzi się w rozplanowywaniu pilnych spotkań i terminów biznesowych. Wydruk powinien być zawsze na najwyższym poziomie, bo niezależnie od tego, komu sprezentujesz swoje kalendarze, będą one reprezentowały twoją markę. Klientowi indywidualnemu, który zabierze twój kalendarz ze sobą do domu warto przygotować projekt subtelny, z atrakcyjną wizualnie i estetyczną grafiką na główce kalendarza. Zbyt duża liczba grafik firmowych, logo i informacji o firmie może sprawić, że kalendarz będzie nieatrakcyjny i wywoła negatywne skojarzenia.

Kalendarze jednodzielne i trójdzielne – po pierwsze: kalendarium

Jednodzielne kalendarze składają się z jednego bloczka kalendarium, trójdzielne zaś z trzech. Jako kluczowy element każdego kalendarza, projekt kalendarium powinien być przejrzysty, czytelny i estetyczny. Dni pozaświąteczne mogą być wydrukowane w kolorze czarnym, ale weekendy oraz święta warto wyróżnić specjalnym kolorem. Podstawowe informacje, takie jak imieniny czy numery tygodnia powinny być umieszczone w intuicyjnym miejscu. Dodatkowymi elementami np. okienkiem wskazującym datę, wielojęzycznością czy informacją o świętach obchodzonych w innych krajach, można podnieść jakość kalendarza, a przez to wpłynąć na odbiór twojej marki. Kalendaria, ze względu na duże znaczenie swojej użytkowej roli, warto drukować na papierze offsetowym, który charakteryzuje się chropowatością i matowym wykończeniem, a dzięki temu, że nie jest powlekany, doskonale nadaje się np. do sporządzania notatek i zapisów.

Po drugie: trzymaj główkę na karku!

Kalendarze z kaszerowaną główką, czyli specjalną przestrzenią nad kalendarium, dzięki wypełnieniu tekturą zyskują przestrzenną formę w tym miejscu. Wypukłość ta szczególnie wpływa na wyróżnienie druku. Foliowanie główki dodatkowo uszlachetni uzyskany efekt. Ciekawym rozwiązaniem jest faktura płótna, którą również można zastosować na główce – doskonale sprawdzi się ona w produktach nawiązujących do natury i ekologii, choć nie tylko. W fakturze płótna warto wykonać także te kalendarze, które mają odznaczać się elegancją i wyróżniać na tle konkurencyjnych produktów. Główka kalendarza wykonana w tej fakturze będzie interesującą i przyciągającą spojrzenie alternatywą, z którą standardowe jednodzielne kalendarze i ich zadruk w standardowej folii na pewno nie mogą się mierzyć. Jeżeli twoim celem nie jest uzyskanie nietypowych efektów, standardowym rozwiązaniem jest płaska główka.

Po trzecie: miej za sobą plecki

Pleckami nazywamy ten element, do którego przyczepione są kalendaria. Jest to doskonałe miejsce na umieszczenie informacji o twojej firmie i innych treści marketingowych. Warto wobec tego upewnić się, że możliwy jest na nich zadruk. Dobrze wkomponowane kalendaria na tle plecków nie powinny być przytłoczone, a informacje zawarte na pleckach, czy to kalendarza jednodzielnego, czy trójdzielnego mogą pomagać w szybkim kontakcie, ale także są dobrym miejscem na wykorzystanie kreatywnych pomysłów, dzięki którym kalendarz znacznie się wyróżni.

Po czwarte: zostań foliarzem!

Jaki lakier lub jaką folię wybrać dla uzyskania optymalnego efektu? Wszystko zależy od potrzeb, celu oraz zamierzonego budżetu. Najbardziej klasyczną formą uszlachetniania są folia mat lub błyszcząca. Innym rodzajem folii, który zdecydowanie warto rozważyć jest folia soft touch, która, jak sama nazwa wskazuje, nadaje delikatnego i aksamitnego wykończenia, który jest szczególnie przyjemny w dotyku. Inną formą zabezpieczenia może być wykorzystanie lakieru – ożywiają one barwy i wpływają na sztywność kalendarza. Najbardziej trwałe są lakiery utwardzane przy pomocy uv. Folia jednak lepiej zabezpiecza kalendarz niż lakier uv, który jest mniej trwały. Mamy w naszej ofercie również lakier wybiórczy – dzięki tej technice możliwe jest uwypuklenie i wyszczególnienie poszczególnych elementów na kalendarzu, co zwiększa atrakcyjność.

Wybierz z naszą pomocą to, co dla ciebie najlepsze

Najczęściej wybierane kalendarze to te trójdzielne – podział na trzy kalendaria z jednej strony znacznie ułatwia zarządzanie czasem, z drugiej oznacza również większą powierzchnię reklamową niż w przypadku kalendarza jednodzielnego. Główka i plecki podlegają dowolnej modyfikacji i pozwalają na większe możliwości marketingowe i twórcze niż kalendarz jednodzielny. Nie oznacza to oczywiście, że jest on gorszą opcją. Dyskretniejszy może okazać się czasami lepiej dopasowanym do potrzeb klientów gadżetem firmowym. Jeżeli posiadasz swój własny projekt lub dopiero chcesz go samodzielnie wykonać, warto pamiętać w procesie tworzenia o tym, jak odpowiednio przygotować plik, aby nie spotkała nas niemiła niespodzianka. Każda z drukarni posługuje się własnymi wytycznymi dot. np. formatów plików, spadów czy marginesów, które będą miały kolosalne znaczenie przy uzyskaniu satysfakcjonującego efektu końcowego. Skontaktuj się z nami by uzyskać więcej informacji i porad.