Zakup pierwszych wizytówek do nowo powstałej firmy bywa bardzo emocjonującym i przełomowym momentem – symbolem rozpoczęcia. Oczami wyobraźni przeglądamy nasze pierwsze kartki świąteczne z logo firmy, ologowany kalendarz trójdzielny 2022, notesy z mottem firmy, długopisy czy koperty z nadrukiem. Poznań i inne większe miasta są bogate w usługi drukarskie, więc znalezienie odpowiedniej drukarni nie będzie problemem. W tym entuzjastycznym szale zakupów firmowych czasami można jednak stracić głowę – na czym się skupić budując identyfikację wizualną początkującej firmy?
Dlaczego warto zadbać o identyfikację wizualną przy zakładaniu firmy?
Czy nie wystarczy po prostu wizytówka? O promocję zadbam później! Jako mała rybka wypływają na przestwór oceanu masz od początku obniżone szanse. Liczba firm zamykających się każdego roku rośnie, na miejsce każdej z nich powstanie kilka nowych, a w dodatku w wodzie roi się od dużych, doświadczonych ryb. Żeby przetrwać, należy zbudować sieć klientów, kontrahentów, świadomość marki i zaufanie do niej. Czy drukarnia internetowa może ci w tym pomóc? Oczywiście!
Identyfikacja wizualna wpłynie pozytywnie na rozwój twojej firmy – spójność projektu materiałów zmniejszy koszty przygotowania kolejnych jej elementów w miarę rozrastania się twojej firmy i jej potrzeb. Elementy promocyjne, które wykorzystywane będą przy poszczególnych mniejszych czy większych kampaniach będą również łatwiejsze do zaprojektowania i realizacji np. kartki świąteczne firmowe czy druk plakatów. Poznań – nasze miasto – szczyci się łatwym dostępem do usług drukarskich, ale niewiele firm, jak nasza, oferuje usługi kompleksowe. U nas, wraz z naszym zespołem projektowym stworzysz własny projekt identyfikacji dopasowany do twoich potrzeb. Pozwoli ci to sprawniej i szybciej zbudować świadomość marki, która zwłaszcza w przypadku start-upów jest kluczowa do osiągnięcia sukcesu. Właściwie dobrane kolory, elementy graficzne, logo pozwolą na spójną komunikację i zwiększenie poziomu zaufania do marki. Sam pewnie wiele marek rozpoznajesz już po dobranych kolorach czy charakterystycznym foncie.
Identyfikacja wizualna – co na początek?
W tym gorącym początkowym momencie warto przystanąć i zadać sobie to znaczące pytanie: jakie elementy identyfikacji wizualnej są mi potrzebne teraz? Które z nich składają się na spójną, konieczną całość? Które mogę odłożyć na później? W pierwszej kolejności zadbaj o najbardziej podstawowe elementy, na których postawi pierwsze kroki twoja firma. Logo, kolorystyka i font. Nieważne, na które materiały promocyjne zdecydujesz się na początek: czy będą to kartki wielkanocne dla firm, kalendarz jednodzielny 2022, druk banerów w Poznaniu, notesy, długopisy czy kartki walentynkowe. Druk z zachowaniem spójności kolorystycznej, przemyślanym i oddającym zamierzone wartości logo oraz fontem wywołującym określone skojarzenia pozwoli ci na wywołanie dobrego pierwszego skojarzenia oraz wyróżnienie się na tle konkurencji. Czasami tylko tyle wystarczy – przyciągnięcie uwagi, by zyskać nowego klienta.
Pierwsze wydruki – czy warto inwestować w gadżety na początek?
Choć pomimo tego, ze zalewanie świata gadżetami promocyjnymi nie przynosi już tak wymiernych korzyści jak kiedyś, nie oznacza to, że przeszły one całkiem do lamusa. Warto jednak mieć na uwadze, że kartki świąteczne z logo czy ulotki nie mogą być elementem spamowej kampanii. Jeżeli znalazłeś tani druk w Poznaniu, który oferuje bardzo korzystny wydruk kalendarzy jednodzielnych, może pojawić się pokusa złożenia dużego zamówienia. W końcu promocja to promocja – nie może pójść źle.
Niestety, nie jest to dobra strategia. Niedopasowanie materiałów, często o niskiej jakości i wątpliwej przydatności może przynieść odwrotny skutek, np. nowa firma zamawiająca w pierwszej kolejności, w dużym nakładzie druk naklejek. Poznań czy inna większa miejscowość bez problemu zaoferuje korzystną ofertę, ale nie będzie to dobre posunięcie strategiczne i może postawić kilka kłód pod nogi młodej, chwiejnej firmy. Liczne gadżety niskiej jakości mogą wywołać niechęć u potencjalnych klientów, stawiając firmę w jeszcze gorszym położeniu w tym krytycznym początkowym momencie.
Dużo i tanio czy mało i kreatywnie?
Na początek warto postawić na najbardziej podstawowe elementy, wykonane jednak w wysokiej jakości. Zwłaszcza, jeżeli reprezentujesz branżę kreatywną. Warto zainwestować nieco więcej w sprawdzoną i dobrą drukarnię. Poznań słynie z naszych usług, które nie ograniczają się wyłącznie do druku. Skorzystaj z naszego doświadczenia drukarni internetowej dla firm, która dysponuje własnym zespołem projektowym. Wraz z tobą możemy stworzyć projekt wizytówek i kilku innych podstawnych elementów promocyjnych: ulotki, papier firmowy czy notes, które będą miały zupełnie unikatowy i sprytny, zaskakujący design. Zainwestuj w mniej gadżetów, ale uczyń je wyjątkowymi, kreatywnymi, zaskakującymi. Będą miały większy impakt niż tysiące kiczowatych naklejek. Jest to szczególnie ważne z kilku powodów: ograniczonych środków na promocję na początku rozwoju firmy, kluczowe z perspektywy budowy brandu i znaczenia marki, wyróżnienie się, płynne wejście w świat branżowy i nawiązanie wartościowych kontaktów.
Na początek warto zainwestować w mniejszą liczbę materiałów, które wywołają większy wpływ na osoby, które nimi obdarujesz. Selekcjonuj miejsca, w którym będziesz je rozdawał – premiując te, w których jest więcej osób z twojej grupy docelowej. Zabierz je ze sobą na spotkania branżowe i konferencje. Dzięki temu nie zostaniesz zapomniany ani niezauważony Wyróżnij się w dobry sposób.