Ulotki są chyba najpowszechniejszą formą reklamy. W świecie marketingu tego typu materiały reklamowe praktycznie nasyciły rynek reklamy usług i towarów. Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle innych realizacji? Na co zwrócić uwagę, aby druk ulotek pozwolił nam osiągnąć satysfakcjonujący efekt?

Siła minimalizmu

Przemyślana wizja i projekt ulotki, który powinien rezonować z naszymi oczekiwaniami to są podstawowe składowe sukcesu. Najczęściej pragniemy przyciągnąć klientów niskimi cenami, promocjami, happy hours, wizerunkiem firmy czy innymi oferowanymi atrakcjami – utrzymuj jednak zwięzłość przekazu. Ulotki reklamowe zawierające najmniejsze nawet szczegóły oferty stają się nieczytelne, nieatrakcyjne, a w efekcie zniechęcające. Zadbaj o to, aby odbiorca nie czuł się przytłoczony ani treścią, ani grafiką ulotek, bo może przynieść to wręcz odwrotny efekt od zamierzonego, a marka twojej firmy zacznie się źle kojarzyć wśród potencjalnych klientów. Druk ulotek wymaga zaplanowania przestrzeni papieru i oszczędnego gospodarowania informacjami. W prostocie siła! Ulotki reklamowe powinny także oddziaływać na emocje i motywować do podjęcia działań – stąd potrzeba wykorzystywania fraz, które będą zachęcały do działania – Zadzwoń! Napisz! Przyjdź i odbierz prezent! Umieszczenie na ulotce delikatnego zachęcenia do przyjrzenia się ofercie i wykonanie czynności, na której nam zależy, może znacznie zwiększyć skuteczność reklamy. Pamiętaj, że zależy ci na tym, aby przyciągnąć uwagę odbiorców, jednak ulotka reklamowa nie może być zbyt krzykliwa. Druk źle zaprojektowanych ulotek może okazać się zbyt kosztowną lekcją. Dlatego zanim zlecisz druk, skonsultuj swój pomysł z naszym zespołem projektowym – pomożemy ci dobrać odpowiednią formę i rozwiązania.

 

Jak wybrać odpowiednią drukarnię?

W druku ulotek niezwykle ważne są trzy kwestie: odpowiedni projekt grafiki, jakość druku oraz wysoki poziom obsługi klienta. Pamiętaj, że dystrybuowane ulotki to swoiste wizytówki twojej firmy oraz marki. Skuteczność ulotek będzie zależała także od tego, w jaki sposób zostanie na niej przedstawiona twoja oferta, jak profesjonalnie drukarnia podejdzie do realizacji projektu oraz jakie materiały: papier oraz uszlachetnienia np. w postaci zabezpieczenia lakierem uv zostaną wykorzystane w druku. Drukarnia realizująca twoje zlecenie, bez względu na to, czy będzie to drukarnia internetowa czy stosująca druk offsetowy, powinna przede wszystkim odpowiednio doradzić klientowi, jak skonstruować poprawnie ulotkę oraz jak przeprowadzić odpowiednio i sprawnie druk ulotek reklamowych. W druku materiałów reklamowych ekspertyza specjalistów jest niezwykle ważna – tanie ulotki, które nie wyróżnią się na tle innych materiałów spowodują tylko wzrost kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa. Doświadczenie drukarzy jest bardzo istotne i warto się nim posiłkować. Jeżeli jakość usług jest na wysokim poziomie, a drukarnia ma doświadczenie i może pochwalić się kompleksowym podejściem, często oferuje niższe ceny lub specjalne warunki, które pozwalają obniżać koszty tak, aby druk ulotek nie był horrendalny przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Zaufaj specjalistom. Jednak wybór drukarni to nie jedyny wybór, przed jakim przyjdzie ci stanąć. Kolejny, jeden z najważniejszych pierwszych wyborów, przed którym staniesz, gdy zdecydujesz się na druk ulotek to wybór papieru.

 

Jaki papier?

W naszej ofercie znajduje się szeroka gama papierów zarówno do wykorzystania przez klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Najlepiej sprawdzonym i najczęściej wybieranym papierem do druku ulotek jest papier kreda błysk lub kreda mat, jednak warto pochylić się nad alternatywnym rozwiązaniem, którym jest papier ekologiczny. Zamówienia przy jego wykorzystaniu można u nas składać także w różnych formatach ulotek: ulotki a5, katalogi szyte, ulotki składane, ulotki dl czy każdy inny dowolny format, po wcześniejszej konsultacji. Niezaprzeczalnym walorem tego papieru jest jego wysoki efekt estetyczny, który przyciąga uwagę i wyróżnia ulotki na tle innych ulotek reklamowych. Papier ten odbierany jest pozytywnie nie tylko ze względu na ochronę środowiska, ale również z powodu prostoty, z którą jest kojarzony. Wśród dostępnych na rynku materiałów reklamowych, ulotki drukowane z papieru recyklingowego zaskakują swoją formą, estetyką i sposobem realizacji znacznie zwiększając szanse kampanii i innych działań np. agencji reklamowych, którym powierzasz działania marketingowe na osiągnięcie sukcesu. Gramaturę papieru odpowiednią do ulotki dobieramy wraz klientem. Innym wykorzystywanym papierem w druku ulotek jest papier offsetowy. Technologie druku takie jak druk offsetowy czy drukowanie w technice cyfrowej pozwalają na swobodne drukowanie na papierze offsetowym – to dzięki swojej wysokiej uniwersalności, dużej chłonności tuszu, którą wykazuje, a także ekonomiczności zastosowania – pozwala bowiem na ponowny zadruk.

Zadruk jednostronny i druk dwustronny

Oprócz klasycznego projektu graficznego, dzięki któremu można drukować ulotki jednostronne, warto pochylić się nad nieco bardziej zaawansowanymi projektami, dzięki którym można stworzyć ulotki dwustronne. Ulotki reklamowe dwustronne lub dwustronne składane dają dużo możliwości na kreatywne ich wykorzystanie tak, aby format ten zaskoczył odbiorcę i przyciągnął uwagę. Klasyczny format ulotki, nie zawsze jest optymalnym wyborem. Ich tańsza cena wydruku może także nie przełożyć się ostatecznie na niski koszt pozyskania nowych klientów. Wydruk dwustronny może także wiązać się z pokusą umieszczenia znacznie większej ilości informacji, podobnie jak plakaty czy banery – większa przestrzeń nie oznacza jednak konieczności gęstego jej zagospodarowania. Dużo treści i przesycona grafika powodują nieczytelność projektu i wysoki poziom szumu informacyjnego przed którym zwykle uciekamy. Taka forma nie tylko nie okaże się skuteczna, może także okazać się szkodliwa dla twojej marki i zniechęcać do korzystania z twoich usług.

 

Potrzebujesz ulotek? – Zadzwoń lub napisz!

Możemy dla ciebie zaprojektować ulotkę, ponieważ dzięki temu, że mamy doświadczony zespół projektowy, realizujemy także te zamówienia, w których konieczny jest właśnie projekt graficzny. Oferujemy druk offsetowy, a także druk cyfrowy. Na życzenie możemy wykorzystać twój papier firmowy, doradzimy która technologia druku: druk cyfrowy czy offsetowy będzie dla ciebie najlepsza.