Wizytówka jaka jest – każdy widzi. To jeden z najpopularniejszych produktów reklamowych. Może się nią pochwalić chyba każdy przedsiębiorca. Jak w tym morzu projektów i wydruków odnaleźć nieco spersonalizowanej kreatywności? A może sztampa ma swoje uzasadnienie? Jak dobrać format, rodzaj papieru i szlachetnienie, a także o niecodziennym wykorzystaniu formatu – o tym w poniższym tekście.

Wizytówka – mały rozmiar, olbrzymie znaczenie

Mały, prostokątny kawałek zwykle twardszego papieru, może mieć decydujący wpływ na to, w jaki sposób postrzegają twoją firmę obecni i potencjalni klienci. Jako drukarnia dla firm zrealizowaliśmy już mnóstwo zleceń na wizytówki – od klasycznych formatów, do bardziej awangardowych rozwiązań i wiemy, że czasami ich rola bywa niedoceniania. Dlaczego odpowiedni projekt jest tak istotny? Wizytówka jest jednym z lepszych nośników identyfikacji wizualnej marki – zaplanowanej strategii designerskiej, która ma nieść ze sobą określone wartości, z którymi będzie kojarzyła się twoja firma. To taki nośnik pierwszego wrażenia. Podobnie jak na spotkanie biznesowe zapewne przychodzisz odpowiednio przygotowany – brak wizytówki lub kiepski jej projekt albo wykonanie może wpłynąć na opinię o całej twojej firmie. Profesjonalizm twojej firmy, rozpoznawalność marki, pozyskanie leadów – wbrew pozorom korzyści wynikających z wykorzystywania wizytówek w codziennej pracy jest całkiem sporo. Jest to także na nieinwazyjny sposób na przypomnienie o sobie klientowi w chwili, gdy twoje usługi mogą być mu przydatne i w przeciwieństwie do reklamy – wizytówka przywołuje zwykle u klienta osobiste wrażenia i wspomnienia z momentu, w którym ją otrzymał, co zwiększa szanse na jego pozyskanie, jeżeli spotkanie przebiegło dobrze. Jej niski koszt, przynieść może relatywnie duży zysk.

 

Klasyczny format i zastosowanie

Wpisując „Drukarnia Poznań” w przeglądarkę lub wchodząc bezpośrednio na naszą stronę możesz zapoznać się z naszą ofertą na druk wizytówek. Drukujemy klasyczny format, czyli wielkość 90x50mm, wykorzystując papier o gramaturze 350gsm – kreda mat. Jeżeli zależy ci na standardowym rozwiązaniu, to te parametry będą dla ciebie najbardziej korzystne. Wielkość ta jest odpowiednio kompaktowa, a grubość papieru zapewnia właściwą trwałość. Niemniej, jako zespół, który może poszczycić się niemałym doświadczeniem, mieliśmy w swojej pracy możliwość realizowania niejednej wizytówki dla firm, która łamała schematy i poligraficzne konwenanse. Dzięki elastyczności możemy zaproponować także rozwiązania niestandardowe.

 

Uszlachetnienia i inne formy – jak odmienić swoją wizytówkę?

Wyróżnić się na tle innych, a przez to łatwiej wpaść w oko i pozostać w pamięci. To słuszna strategia także w przypadku projektu wizytówki. Jak odmienić ten mały kawałek papieru by zawirował biznesowym światem? Czasami mała zmiana może przynieść duży efekt – zaokrąglone kąty i wybiórcze lakierowanie, czyli pokrycie poszczególnych, często wystających elementów na wydruku może przynieść subtelny, ale znaczący efekt. Innym pomysłem może być wykorzystanie techniki sztancowania – wycinania określonych kształtów w produkcie. Jeżeli design twojego logo na to pozwala, możesz rozważyć naniesienie go na wizytówkę poprzez sztancowanie, zamiast regularnego druku. Jeżeli jednak zdecydujesz się na druk poszczególnych elementów warto pochylić się nad techniką ich tłoczenia – wklęsłego lub wypukłego, a dla wzmocnienia efektu pokrycia go np. złoceniem lub srebrzeniem. Jeżeli dodatkowo zależy ci na zwiększeniu wytrzymałości, możemy zastosować lakierowanie, zarówno jedno-, jak i dwustronne, które pozwoli na większą ochronę przed czynnikami mechanicznymi. Jeżeli już sama wizytówka spełnia twoje wymagania, warto oprawić ją w odpowiednią formę – tutaj z pomocą mogą przyjść koperty na wizytówki. Oprócz eleganckiego opakowania dają także możliwość umieszczenia dodatkowych informacji, jeżeli jest taka konieczność. Wzrastającą popularność cieszy się także papier ekologiczny, który pozwala stworzyć wizytówki ekologiczne, a tym sam wpisać się w wartości, które są ważne dla coraz większej grupy odbiorców. Pamiętaj, że w naszych możliwościach leży także druk dwustronny, który pozwala na szersze pole koncepcyjne. Więcej o uszlachetnieniach przeczytasz w tym artykule.

 

Druk cyfrowy, a druk offsetowy – wpływ na ostateczną cenę

W naszej drukarni oferujemy zarówno druk cyfrowy, jak i offsetowy – szerzej o nich piszemy tutaj. W zależności od projektu, budżetu i pożądanego efektu możemy dobrać odpowiednią i najlepiej dopasowaną technikę druku. Dzięki naszej szerokiej ofercie i dostosowaniu technologicznym jesteśmy w stanie realizować zamówienia zarówno offsetowo, jak i cyfrowo. Kiedy zatem wybrać offset? Daje nam on większe możliwości wysoce jakościowego druku, szerszą gamę kolor i korzystniejszy stosunek ceny, przy spełnieniu jednak warunku dużego nakładu. Druk cyfrowy będzie na pewno lepszym rozwiązaniem przy mniejszych zleceniach. Dzięki dużemu doświadczeniu, my – jako tania drukarnia w Poznaniu jesteśmy w stanie zaproponować korzystne rozwiązania cenowe przy zachowaniu odpowiedniej jakości. Należy pamiętać również, że w przypadku, w którym szybki druk stanowi priorytet – druk cyfrowy będzie lepszym wyborem. Offset wymaga dłuższego procesu przygotowawczego, dlatego jego cena w przypadku mniejszych nakładów może nie być konkurencyjna.

 

Inne zastosowanie wizytówek

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, w jaki inny sposób można wykorzystać format wizytówek? Nie pozwól wbić się w szablon! Format wizytówki i możliwości drukarni możesz wykorzystać także w innym celu – np. blankiecików z podpisem miejsc na większe spotkanie biznesowe, karteczki z podziękowaniami dołączone do produktów promocyjnych rozdawanych podczas konferencji, nietypowe etykiety czy metki… Możliwości jest tak wiele! Nasz zespół projektowy puści wodze fantazji i stworzy dla ciebie wyjątkowy produkt szyty na miarę. Napisz lub zadzwoń – stwórzmy razem coś nowego!